tisdag 4 maj 2010

Såååååå trött!!

Hallå allesammans,jag finns fortfarande kvar! Haft Mamma samt en väninna till henne på besök i en vecka o direkt efter det kom Makens affärsbekant på besök i två dagar.Puh! nu räcker det o blir över med gäster,middagar,rosevin och pass upp!!
Sista rycket i dag,imorgon blir allt som vanligt!

Var på en fiiiiiiin middag igår o ack vad fel jag kände mig.
Tänkte i min okunskap att en middagsbjudning mitt i veckan inte krävde samma klädstatus som en helginbjudan.Undrar varför jag tänkte så? Jag utgick väl antagligen från alla middagsbjudningar hos jämnåriga småbarnsföräldrar,cosy ,avslappat o icke uppklätt!
Så där kom jag i typ casual beiga byxor,vit blus o beige kavaj ( från H&M).....ALLA damerna hade den "lilla svarta" cocktailklänningen på........suck så fel det kändes.
Typ ALLA andra var oxå mellan 60-80 år!
Ja,ja idag ska jag träffa samma glada gäng o nu ska den lilla svarta kjolen o kavaj på!
Maken uppträder på ett slott i Divonne tillsammans med Carl-Gustav Petersen från Bukowskis.Kul-nja?
För övr har jag ätit alldeles för mkt o vikten är inte under kontroll.
Nu måste krafttag till ( igen).
Kram till er alla//MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Skriver från landet och vår "nya" dator (Leons gamla) som jag har fått igång med bredband och allt. fy tusan så duktisch jag känner mig.
väntar med spänning på rapport när du idag använder dig av den lilla svarta och alla andra kommer i beige byxor och kavaj! Så tokigt det blir ibland :)/Ma

Anonym sa...

idag var jag i alla fall rätt klädd!//MR